4x zo wordt hardlopen net even een stukkie leuker

[healthy] shutterstock_212752630

Je herkent het vast wel: nadat je klaar bent met hardlopen, heb je het gevoel dat je de wereld aan kunt. Je bent blij dat je een rondje bent gaan lopen, maar het duurde even voordat je de moed verzameld had. Wendy Online heeft vier tips voor je op een rij gezet, zodat het lopen net een stukkie leuker wordt en jij met plezier begint aan je work-out!

1. Ren door het bos

Bij hardlopen is het de bedoeling dat je in het heden bezig bent. Je moet letten op je ademhaling en de volgende stap die je gaat zetten. De meeste mensen denken alleen aan het feit hoeveel kilometer of hoeveel minuten ze nog moeten lopen. Wanneer je op een bospad gaat hardlopen, zul je merken dat je jezelf meer concentreert op het heden en houd je het langer vol. Dit komt door alle hobbels, obstakels en bochten waardoor geen meter hetzelfde is.

2. Doe een intervaltraining

Een keer uittesten hoe hard je kunt rennen? Of wil je andere hardlopers vliegensvlug inhalen? Doe dan een intervaltraining! Door telkens een sprintje te trekken van 45 seconden en daarna vijftien seconde rust te nemen, vergroot je je longcapaciteit, verminder je de kans op hart- en vaatziekten en geef je je stofwisseling een enorme boost.

[healthy] shutterstock_235460449

3. Maak er een wedstrijdje van

Download de Nike+Run App en maak er een wedstrijdje van met je vriendinnen. Naast het feit dat deze app een monitor is voor je gelopen tijd, afstand, route, het aantal verbrande calorieën en het weer, kun je via deze app ook gemakkelijk vrienden toevoegen. Op deze manier loop je dus nooit alleen en zorgt het voor een extra motivatie om te gaan hardlopen.

4. Loop niet te hard van stapel

Het is logisch dat als je harder rent, je meer calorieën verbrandt. Maarrr… het is veel verstandiger om het tempo rustig op te bouwen. Als je begint op een hoog tempo is het veel moeilijker om dit vast te houden dan op een rustig tempo en verbrand je uiteindelijk minder calorieën. Wist je dat je voor elke kilometer die je rent 62 calorieën verbrand? En voor elke minuut die je sneller rent zelfs tien calorieën extra verbrandt. So keep up the good work! En onthoud: het is veel leuker om in de buitenlucht te rennen, zodat je om je heen kunt kijken in plaats van de secondes af te tellen op de loopband in de sportschool.

Welke nummers je het beste kunt luisteren tijdens een goede work-out, bekijk je hier.

Bron: Huffington Post
Beeld: Shutterstock
Deel artikel

Nu in de winkel

Shop de cadeautjes!