5 geheimen van georganiseerd werken + WIN

Je kent ze wel… de mensen die alles voor elkaar lijken te hebben op het werk. Ze denken aan alles, weten alles en komen nooit onvoorbereid aan op een vergadering. Deze mensen worden ook wel de ‘perfecte werknemer’ genoemd en weten hoe zij het beste hun werk kunnen organiseren. Benieuwd naar hoe zij dit doen? Hier zijn de 5 geheimen van georganiseerd werken. Verder maak je kans op de Paper Time-planner (zie hieronder hoe je deze kan winnen): 

1. Schrijven, schrijven, schrijven…

‘Ik onthoud het wel, dat hoef ik niet op te schrijven…’ is een van de grootste leugens die je tegen jezelf vertelt. Verjaardagen, vergaderingen, werkuitjes, telefoonnummers: schrijf ALLES op. Mensen zullen versteld staan hoeveel jij weet en hoe georganiseerd jij bent. Zorg dus dat je altijd pen en papier, je telefoon of iets anders bij je hebt waardoor je nooit belangrijke informatie vergeet.

2. Plan zoveel mogelijk.

Plannen is een van de belangrijkste dingen bij georganiseerd werken. Je wilt namelijk geen tijd verspillen en zo productief mogelijk te werk gaan. Veel mensen maken gebruik van planners waarbij je precies je dag/week kan inplannen, dit is de perfecte manier om georganiseerd te werken. Als je weet wat je op een dag allemaal af wilt hebben of wilt bereiken, dan kan je beginnen met plannen!

3. Wees niet te perfectionistisch.

Perfectionisme is vaak een goede eigenschap, toch kan het ook goed zijn om genoegen te nemen met ‘oké’. Hoe langer je aan iets zit, hoe minder je aan andere dingen op je to do-lijstje toekomt. Voor je het weet stapelt het werk zich steeds verder op en zie je door de bomen het bos niet meer.

4. Zorg voor een georganiseerde werkplek.

Hoe kan je georganiseerd werken als je werkplek niet geordend is? Dat kan niet! Je hebt een overzichtelijke werkplek nodig en dit krijg je door alles een plekje te geven. Alle papieren bij elkaar, je schrijfblok op je bureau en de administratiemappen in de juiste volgorde. Ook is het goed om regelmatig op te ruimen en dingen weg te gooien als dat nodig is.

5. Uitstellen is verleden tijd.

Soms komen er taken met spoed onverwachts op je bureau terecht. Hoe vol je planning ook is, uitstellen wordt niet geaccepteerd! Zorg dat er altijd een plekje vrij is voor dit soort onverwachte werkzaamheden, schrijf op wat je allemaal moet doen en begin zo snel mogelijk.

planner

WIN

De ideale planner voor al je werkzaamheden bestaat! De werkplanner van Paper Time. Dankzij een slim niet-datumgebonden planningssysteem met vaste en inklikbare pagina’s, is Paper Time dé perfecte combi van een agenda (40 werkweken), notitieboek, social media planner en to-do-block. Daarmee is Paper Time de ideale tool om offline structuur te creëren in al je werkzaamheden. Eindelijk overzicht! Wij mogen 10 Paper Time planners weggeven, reageer onder de berichten op onze social media-kanalen Instagram en Facebook waarom jij deze planners wilt winnen. 

De winnaars zijn inmiddels bekend gemaakt. Wij feliciteren: Stephanie van Alfen, Madelon de Waal, Loreen Enners-Verhaak, Stephanie de Roos, Diana de Jong, Evelyn van der Hoorn, Petra Rijk, Sharon Pellenbarg Stoel, Fleur van Toorn en Lisa Bregman met het winnen van de Paper-time werkplanner!

 

 

Deel artikel

Lees ook


Brein Geluk Gezond
29 september 2016

7 kleine geluksboosters voor jou


Brein Stress
18 mei 2017

5x hoe je obsessieve gedachten bant uit je brein


Voeding
9 april 2017

Recept: Poké Bowl en win het boek Spoonful of Love


Voeding
22 maart 2017

Recept: Thaise garnalencurry


Brein Geluk Geluksmomenten Gezond
7 oktober 2016

Smile! 8 x de voordelen van glimlachen op een rij


Brein
13 februari 2017

Waarom oordelen we toch zo snel?

Nu in de winkel

Shop de cadeautjes!