5x zo wordt ongesteld zijn bijna leuk

Vrouwen zijn gemiddeld vierhonderd keer in hun leven ongesteld. Niet echt een getal om blij van te worden… Wij hebben vijf fijne tips op een rijtje gezet waardoor deze vierhonderd verschrikkelijke weken toch iets prettiger kunnen zijn.ongesteld

1. Vermijd cafeïne

Drink je koffie? Laat dit dan even staan in de week dat je ongesteld bent. Je ongesteldheidssymptomen worden namelijk alleen maar erger door de cafeïne. Om pijn in je buik, rug en hoofd te voorkomen, kun je beter kiezen voor een kop thee.

2. Doe aan yoga

Je moet er misschien niet aan denken, maar sporten tijdens je menstruatie is goed voor je. Het verlicht de pijn en de krampen. Yoga is bijvoorbeeld een goede optie. Daardoor ontspant je hele lichaam en kom je volledig tot rust.

3. Neem voldoende rust

Vaak komen boze buien tijdens je menstruatie door een tekort aan slaap. Je slaapt namelijk minder goed als je ongesteld bent. Kruip daarom lekker vroeg je bed in en zorg dat je genoeg slaapt. Heb je midden op de dag behoefte aan wat ontspanning? Kruip dan op de bank met een goed boek.

4. Eet pure chocolade

Yum! We mogen gewoon lekker chocolade eten om al onze pijntjes even te vergeten. Tijdens je ongesteldheid verlies je namelijk veel magnesium. Als je chocolade eet die voor 70 procent uit cacao bestaat vul je dit tekort weer aan.

5. Heb meer seks

Met deze tip zal vooral je vriend erg blij zijn. Hoewel jij waarschijnlijk geen zin hebt om tussen de lakens te duiken, kun je beter even zin maken. Met het bedrijven van de liefde ontspannen je spieren down under en dit maakt jou (en je vriend) heel blij.

Weet je niet hoe je (tijdens je menstruatie) in slaap moet komen? Wellicht helpen deze tips je een handje. Slaap lekker!

Beeld: Shutterstock

Deel artikel

Nu in de winkel

Shop de cadeautjes!