6x zo ga jij om met een slechte dag

shutterstock_264715796
Je kent het wel: van die dagen dat niets lukt en alles fout gaat. Vanaf vandaag is dit geen optie meer. Met deze zes tips leer namelijk om goed om te gaan met een slechte dag. 

1. Eten!

Wie houdt er nu niet van eten? Voeding maakt je niet alleen blij, maar geeft je ook nieuwe energie en zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel niet te ver daalt. Zorg dus dat je regelmatig wat eet en blijf veel water drinken. Natuurlijk is het wel belangrijk dat je gezond eet. Laat de chocolade liggen tijdens een slechte dag en kies voor fruit, noten of wat yoghurt met granen.

2. Slaap genoeg

Een middagdutje van twintig minuten kan wonderen doen op een slechte dag. Natuurlijk kun je niet zomaar gaan slapen, maar pak je slaap waar het kan. Als je veel last hebt van slaapproblemen, kun je ook het hormoon melatonine gebruiken. Dit zorgt ervoor dat je sneller in slaap valt. Wanneer een middagdutje niet genoeg is om je slechte dag te bestrijden, slaap dan wat langer. Gun jezelf de tijd om uit te rusten. Wil je niet slapen, maar wel rustig worden? Lees dan een goed boek op de bank.
shutterstock_184441376

3. Beweeg

We kunnen je nu al vertellen dat je echt geen zin hebt om hard te lopen op een slechte dag. Gelukkig kan bewegen ook op andere manieren. Probeer bijvoorbeeld eens wat yoga-oefeningen. Het belangrijkste is dat je lichaam en geest even tot rust komen, je hoeft hier echt geen marathon voor te rennen. Je kunt jezelf ook scannen. Dit houdt in dat je jezelf van top tot teen bekijkt. Heb je last van je nek, pijn in je benen? Masseer je lichaam en ontspan je spieren.

4. Kleed je mooi aan

Wanneer je jezelf mooi aankleedt en wat extra aandacht besteed aan je uiterlijk kan dit ervoor zorgen dat je je beter voelt. Echter, soms is het ook fijn om lekker in een comfortabel huispak rond te lopen. Kleren kunnen overweldigend zijn of vervelend aanvoelen. Probeer er voor jezelf achter te komen wat het beste werkt. Houd je van mooie kleding en word je hier blij van? Besteed hier dan wat extra aandacht aan op je slechte dag. Wil je liever helemaal wegkruipen in een hoekje van de bank? Ga dan voor een comfortabelere outfit.
shutterstock_133934684

5. Muziek

Probeer negatieve lyrics te vermijden en zet dansmuziek op. Draai het volume open en dans door de kamer. Dit voelt misschien een beetje gek, maar na een tijdje voel je je oprecht beter. Ook relaxende, rustgevende muziek kan helpen. Probeer er voor jezelf achter te komen van welke muziek jij blij wordt. Je kunt bijvoorbeeld een happy playlist aanmaken op Spotify en deze elke keer opzetten wanneer je een slechte dag hebt.

6. Omring je met dierbaren

Als je er echt helemaal doorheen zit, is het een goed idee om een goede vriend(in) op te bellen. Een goede vriend(in) zal altijd tijd voor je maken en langskomen. Wees niet bang om hulp te vragen, een goed gesprek helpt altijd. Vrienden zijn simpelweg het beste redmiddel tegen een slechte dag.

Bron: Huffington Post
Beeld: Shutterstock
Deel artikel

Nu in de winkel

Shop de cadeautjes!