De 6 beste snacks voor het slapengaan

snacks voor het slapengaan

Een vette hap voor het slapengaan is ongezond én je valt er slecht van in slaap. Maar deze 6 snacks bevorderen wél je nachtrust!

Met een knorrende maag ’s avonds op de bank of heb je gewoon zin in een bite? Mocht je avondtrek hebben, dan zijn er een aantal lichte snacks die een prima effect hebben op je nachtrust.

Calorieën

De avondsnack moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Zo moet het een lichte snack zijn: dus niet meer dan 150 tot 200 calorieën, anders ligt het echt te zwaar op de maag. Daarnaast is het het best als de snack koolhydraten en een beetje eiwit bevat. Pas natuurlijk wel op met snacks met cafeïne erin, zoals chocola of ook cafeïnevrije (!) theesoorten. Deze kunnen nog steeds van invloed zijn op je nachtrust.

Deze zes avondsnacks zijn wel goed en licht:

1. Een getoast sneetje volkoren met een eetlepel amandelboter

Schermafbeelding 2016-03-07 om 11.10.33

 2. Een stuk fruit met een eetlepel pindakaas (probeer het eens!)

Schermafbeelding 2016-03-07 om 11.10.55

3. 50 gram noten met ¼ kopje gedroogde vruchten

Schermafbeelding 2016-03-07 om 11.11.41

 4. Half kopje ontbijtgranen met melk

Schermafbeelding 2016-03-07 om 11.11.59

 5. Paar toostjes met kaas

Deel artikel