7x tips om beter te slapen

Herken je dat? Na een drukke dag wil je op tijd slapen en ga je vroeg onder de wol om zo de nodige uurtjes slaap te pakken. Maar helaas, het gaat toch anders dan gepland: je kunt maar niet slapen! Wij geven 7 tips voor een goede nachtrust. Schaapjes tellen maar! 😉

1. Even offline

Voordat je gaat slapen is het belangrijk om zo weinig mogelijk prikkels op te pakken. Leg je telefoon weg en doe de televisie uit. Neem de tijd voor jezelf en ga voordat je gaat slapen even offline!

2. Niet teveel alcohol

Hoewel je door alcohol snel in slaap kan vallen, heeft het toch een slaapverstorend effect in de tweede helft van de nacht. Het kan zijn dat je zo uit het niets wakker wordt.

3. Geen lege of volle maag

Slapen met een lege of volle maag is niet helemaal prettig! Zorg ervoor dat je voor je gaat slapen niet te veel of te weinig hebt gegeten.

4. Verban licht en geluid

Isoleer je slaapkamer tegen licht en geluid, niets is zo vervelend als ’s nachts wakker worden.

5. Een frisse slaapkamer

Niets is zo fijn als een frisse slaapkamer. Zorg daarom voor een fijne temperatuur. Draai de thermometer niet te warm en niet te koud. En zet een raam open,

6. Beweeg voldoende overdag

Hoe meer je beweegt, hoe beter dit is! Wist je dat dagelijkse beweging de slaap verbetert?

7. No stress!

Hoe moeilijk het ook klinkt, maar probeer je te ontspannen als je wilt slapen. Als je tijd voor jezelf hebt, komen meestal de beste ideeën naar boven. Heb je zo’n idee? Schrijf het dan in een kladblokje. Zo sla je al je goede ideeën op.

Deel artikel

Nu in de winkel

Shop de cadeautjes!