Recept voor een pioppi ontbijt: gezond en koolhydraatarm

Het Pioppi-dieet, het nieuwe levensverlengende dieet. Genoeg slaap, beweging, gezond eten en voldoende sociale momenten vallen onder de kernpunten van het dieet. Het dieet gaat uit van goede vetten, natuurlijke producten en geen koolhydraten. Maar wat mag je dan eten? Wij hebben speciaal voor jou een ontbijt volgens de regels van het Pioppi-dieet! 

Granola

Granola is een gezond alternatief voor de ontbijtgranen. In combinatie met verschillende ongebrande noten, zaden en pitten begin jij jouw dag heerlijk en gezond. De bereiding hiervan is ook niet heel moeilijk. Het kost zo’n 10 minuten om het te bereiden en gaat vervolgens 30-40 minuten in de oven. Hier kan je vervolgens circa 15 porties uit halen. Genoeg ontbijt voor de hele week!

Ingrediënten

  • 50 gram extra vierge kokosolie
  • 2 el extra vierge olijfolie
  • 250 gram havermoutvlokken
  • 100 gram ongebrande noten (bijv. hazelnoot, amandel, walnoten)
  • 50 gram zaden en pitten (bijv. maanzaad, sesamzaad, lijnzaad, pompoenpitten, zonnebloempitten)
  • 30 gram kokosschaafsel
  • 1 el kaneel
  • OOK NODIG: bakplaat, bakpapier

Bereiden

  1. Verwarm de oven voor op 160 °C en bekleed de bakplaat met bakpapier.
  2. Smelt de kokosolie op laag vuur in een steelpan. Voeg de olijfolie toe.
  3. Roer de olie en de overige ingedriënten door elkaar tot dat alles bedekt is met een laagje olie. Verdeel het granol mengsel gelijkmatig over het bakpapier.
  4. Rooster de granola 30-40 minuten in het midden van de oven. Schep iedere 10 minuten alles om.
  5. Laat de granola afkoelen. Bewaar in een goed afgesloten weckpot of trommel.

TIP!

Benieuwd naar nog meer heerlijke gezonde recepten? Dan is dit boek iets voor jou! In het ‘Eet beter in 28 dagen’ geeft Tamara de Weijer goede tips en gerechten om gezonder, energieker en slanker te worden.

 

Deel artikel

Nu in de winkel

Shop de cadeautjes!