Het is weekend, tijd voor een full-body workout!

Jij denkt vast ‘weekend’, lekker uitrusten, genieten van lekker eten en leuke dingen doen. Nou.. eigenlijk is het tijd voor de full-body workout! En ja, deze kan ook heel leuk zijn hoor;-) Van de bank af en lekker een (half)uurtje sporten. Wij geven je een aantal oefeningen die je buiten kunt doen. In het mooie park in je buurt of zelfs in je eigen tuin. Let’s go!

5 minuten hardlopen: loop jezelf warm met een rondje in je favoriete park of ga een paar blokken om bij je in de buurt.

12-15 tricep dips: op een bankje. Zie hier onder hoe dat ook alweer gaat:

full-body workout

2 minuten step-ups: zoek een stevig bankje op en stap zo snel als je kunt het bankje op en af.

12-15x optrekken: zoek een klimrek, voetbaldoel of boom op waaraan je jezelf kunt optrekken.

32 lunges: 16 stappen heen, omdraaien, en 16 stappen terug. Diep door je knieën, niet valsspelen.

full-body workout

12-15x opdrukken: zoek je bankje weer op en sluit af met push ups.

30 seconden planken: en houd het vol, niet opgeven!

full-body workout

De oefeningen kun je aanpassen naar je eigen behoeftes, maar we hopen natuurlijk dat je dit volhoudt! Je kunt de oefeningen nog vaker doen, of nog wat zwaarder gaan trainen door met gewichten te trainen. Wij gaan aan de slag, jij ook?

Tekst: Out2Move
Beeld: Shutterstock