Happy & healthy: Overnight oats

WENDY’s tip voor als je ’s morgens geen zin hebt om een uitgebreid ontbijt te maken: overnight oats! Je maakt het een avond van te voren en hebt ’s ochtends zo een lekker, gezond ontbijtje.

Een nachtje in de koelkast

De naam zegt het al, bij overnight oats gaat er een nachtje overheen. De avond voordat je naar bed gaat, zet je een kommetje havermout met (amandel) melk klaar in de koelkast. De volgende ochtend roer je het nog even door en voeg je enkel wat vers fruit, noten en/of zaden toe.

Wat heb je nodig?

(voor 1 persoon)

Een kom

πŸ€ Β½ cup (50 gram) havermout

πŸ€ 1 cup (240 ml) melk

πŸ€ Theelepel kaneel

πŸ€ Mespuntje vanille poeder

 

Voor de topping:

πŸ€ Halve banaan in plakjes

πŸ€ Aardbeien

πŸ€ Handje blauwe bessen

πŸ€Honing

 

Voeg de havermout en de melk in een kom en roer het even door elkaar. Dek het hierna af en zet het in de koelkast. De volgende morgen hoef je het alleen even door te roeren en voeg je de topping toe. Tip van de redactie: gebruik vers fruit. Denk aan verse aardbeien, blauwe bessen en bramen.Β Garneer het geheel met zaden en noten. Eet smakelijk!

Deel artikel

Nu in de winkel

Shop de cadeautjes!