Hup, die (yoga)mat op!

Onderstaande oefeningen kom je regelmatig tegen op YouTubeyoga- kanalen: ze zijn namelijk goed thuis uit te voeren. Voor WENDY stelde Melanie van Happy With Yoga deze routine samen. Fijn om bij de hand te houden, als je straks thuis de mat op stapt.

Revolved lunge pose

Breng je linkerbeen naar achteren en plaats je linker – knie en voorvoet op de grond. Je rechtervoet staat tussen je handen. Op de inademing kom je met beide handen omhoog en breng je deze samen voor de borst. Draai vervolgens naar rechts en plaats je linker elleboog aan de buitenkant van je rechter bovenbeen. Wissel na een aantal ademhalingen van kant.

Opwaartse hond

Lig op je buik op de mat. Plaats je handen ter hoogte van de onderste ribben met de vingers naar voren. Inademend duw je jezelf vanuit de handen en de voorkant van de voeten omhoog. Open de borst en adem rustig door (dus kijk naar voren weg).

De boomhouding

Kom rustig staan. Verplaats je gewicht naar je rechtervoet. Plaats je linkervoet op je rechterkuit of op je bovenbeen en laat je knie naar de zijkant wijzen. Zoek je balans en maak jezelf zo lang mogelijk. Breng je handen samen voor de borst of strek ze weg boven je hoofd. Blijf hier zes tot negen ademhalingen en wissel dan van kant.

Deel artikel

Nu in de winkel

Shop de cadeautjes!