In balans met WENDY#7

Met deze tips blijf je helemaal in balans!Schermafbeelding 2016-06-28 om 11.20.36

In WENDY #7 staan vijf tips waardoor jouw lichaam in topvorm blijft.

Eetmomenten

Het is het beste om de dagelijkse voeding te verdelen over vijf tot zes maaltijden per dag. Gebruik het ontbijt, de lunch en het avondeten als basis. Neem op gezette tijden gezonde tussendoortjes.

Suiker

Om zonder serieus dieet toch af te vallen vermijd je zo veel mogelijk voeding met snelle koolhydraten: aardappelen, brood, witte pasta, witte rijst. De snelste koolhydraten zitten in suiker. Koekjes, gebak en snoep: neem het allemaal zo min mogelijk. Wat wel? Zilvervliesrijst, volkoren pasta, volkoren brood en peulvruchten zoals bonen, erwten en linzen.

Schoonheidselixer

giphy

Het goedkoopste schoonheidselixer is natuurlijk water, drink daar twee liter per dag van. Ook goed is groene thee (bevorderlijk voor stofwisseling en het beschermt tegen kanker). ’s Morgens twee koppen sterke koffie helpt de stofwisseling een handje (al zijn diëtisten eigenlijk tegen koffie).

Bewegen

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: als je overgewicht wilt tegengaan, is er maar één remedie: pas je levensstijl aan en beweeg meer. Voor de rest van je leven.

Slaap

Mensen die minder dan de aanbevolen acht uur per nacht slapen, lopen volgens Amerikaans onderzoek 73 procent meer kans op overgewicht. Wie moe is, onderneemt doorgaans weinig en verbrandt dus minder. Als je weinig slaapt, heb je over het algemeen meer honger en meer behoefte aan koolhydraten.

 

Dit is er nog meer allemaal te lezen in WENDY #7

 

Tekst: Barbelijn Bertram
Beeld: Joost Govers / Giphy

Deel artikel

Nu in de winkel

Shop de cadeautjes!