5 tips om van je maandagdip af te komen

Zeker nu voor de meeste mensen de vakantie weer voorbij is en de wekker op maandagochtend weer gewoon gaat, ligt de maandagdip op de loer. Om deze dip te voorkomen en toch wat van je maandag te maken, delen we 5 handige tips.

shutterstock_243181813-2

1. Zorg voor een goede nachtrust

Het is belangrijk dat je de avond van te voren, dus op zondag, vroeg naar bed gaat. Na twee dagen weekend is dit natuurlijk best lastig, maar daarom niet minder belangrijk. Wanneer je op tijd naar bed gaat en goed slaapt, zul je merken dat de maandag minder zwaar is.

2. Plan een leuke afspraak in

Zorg ervoor dat je elke maandag een leuke afspraak hebt gepland. Op deze manier heb je iets om naar uit te kijken en is de maandag meteen een stuk minder erg.

3. Ontwikkel een ochtendroutine

Als je minder last van een maandagdip wilt hebben, is het handig om een goede ochtendroutine te ontwikkelen. Zorg dat je elke dag rond dezelfde dag opstaat, elke ochtend gezond ontbijt en goed uitgerust bent. Hierdoor voorkom je ook stress en dit helpt ook voor een blijer gevoel.

4. Deel complimenten uit

Geef je collega’s eens een leuk compliment op de maandagmorgen. Wij garanderen dat niet alleen je collega’s, maar ook jij hier een stuk gelukkiger van wordt.

5. Zorg voor genoeg frisse lucht en licht

Om genoeg energie te hebben om de dag vrolijk door te komen, is het belangrijk dat je genoeg frisse lucht en licht hebt. Daglicht zorgt voor energie en zuurstof houdt je scherp. Loop dus geregeld even buiten een rondje in de lunchpauze.

Beeld: Shutterstock