Nu te koop: Wereldvrede

Donderdag 18 oktober komt er een nieuw mysterieus product op de Nederlandse markt. Een product dat eigenlijk te mooi is om waar te zijn: Wereldvrede. Mensen kunnen Wereldvrede kopen in een strak wit doosje alla Apple, vanaf 10 euro. Dat is toch niks voor wereldvrede?

Net even anders

Wil je liever een iets kleurrijker doosje? Geen zorgen, want die zijn er ook. Acht vooraanstaande designers hebben namelijk  limited editions van de doosjes ontworpen. De designers zijn: Piet Paris, Floor van het Nederend, Studio Job, Studio Ceizer, Trobbies, Carlijn Kingma, Hedy Tjin. Op donderdag 18 oktober opent er een speciale pop-up store waar je de doosjes met wereldvrede kunt kopen. Deze pop-up store bevindt zich in de Eerste van der Helststraat in Amsterdam. Uiteraard kun je het ook online kopen. Wie precies achter deze actie zit, is nog niet bekend. Dat wordt 18 oktober bekend gemaakt in de pop-up store!

wereldvrede

De designers

In onderstaande video is te zien wie de designers zijn en wat zij ervan vinden om mee te mogen werken aan dit project.

Maak kennis met…

Piet Paris (Pieter ’t Hoen, Studio Piet Paris) is mode-illustrator. Hij werkte onder meer voor Vogue, Viktor en Rolf, De Bijenkorf, KLM en Harper’s Bazaar. Ook was hij artistiek leider van de Arnhem Mode Biënnale. In 2008 won hij de Grand Seigneur, een belangrijke modeprijs.
Eva Bartels is een multidisciplinair kunstenaar en actrice. Bartels gebruikt verschillende disciplines zoals virtual reality, film, schilderkunst, teksten en performance om identiteiten te scheppen. In haar schilderwerk komt haar fascinatie voor sterke vrouwelijke sensualiteit naar voren.
Trobbies is vooral bekend als tatoeëerder. Hij heeft een eigen stijl en vernieuwt zichzelf voortdurend. Hij tekent zowel op papier als op mensen, maakt vrij en commercieel werk en werkt in opdracht.
Floor van het Nederend is illustrator en combineert autonoom zoals comics in publicaties en kunstprojecten voor onder meer Patta, Paradiso, de Volkskrant en Art Loot. Hij laat zich inspireren door boeken, films, strips en kunst.
Pieter Ceizer (Studio Ceizer) is typograaf en ontwerper. Ceizer maakt autonoom werk, waaronder kledingontwerpen, maar hij heeft ook samengewerkt met merken als Coca Cola, Tommy Hilfiger, Nike, Adidas, Levi’s, Adobe en Sotheby’s.
Hedy Tjin is illustrator en grafisch ontwerpen. Ze heeft een fascinatie voor culturele en etnische onderwerpen en is geïnteresseerd in de verschillende culturen in Nederland. Ze maakt illustraties voor onder meer Het Parool, Trouw, de VPRO-gids, Viva, KEKmama en het Surinaamse blad Parbode.
Carlijn Kingma is Cartograaf van Denkbeelden. Achter haar tekentafel creëert ze fictieve werelden waarmee we de bestaande wereld rondom ons kunnen begrijpen. Volgens Kingma hebben we utopieën nodig om een betere toekomst te kunnen scheppen. Met haar utopieën wil ze bijdragen aan een eerlijker samenleving.

Deze campagne is een mooie mix van kunst, design, spanning, en een goed gevoel. Ga eens kijken in de pop-up store of check de site! Volgende week maken wij bekend wie er achter deze actie zit en waarom. 

Deel artikel

Ook interessant

Bewegen
15 februari 2017

4 tips om sneller in shape te raken

Brein Gezond Goed nieuws
9 mei 2016

Vier elk succes(je)!

Gezond Voeding
3 oktober 2017

Zo doorbreek je je ongezonde eetgewoontes

Bewegen Gezond
14 juni 2017

Waarom sporten je slimmer maakt

Brein Gezond
21 november 2016

Energetisch genezen: oefening voor verbetering geheugen

Bewegen Brein Gezond Goed nieuws
30 april 2016

Zo kom je helemaal tot rust

Nu in de winkel

Shop de cadeautjes!