Zo begin jij je ochtend 100% stressvrij

ochtend
Je ochtend in totale stress beginnen, is niet fijn. De kinderen naar school brengen, snel nog even douchen en toch ook lekker ontbijten. Hier zijn wat tips zodat je nét even wat langer in je bed kunt blijven liggen. Zo begin je je dag altijd goed.

1. Een glas water op je nachtkastje

Begin je dag gelijk goed en drink een glas water zodra je opstaat. Zet ‘m op je nachtkastje, zodat je dit dan niet vergeet. Water drinken in de ochtend is erg belangrijk. Het geeft je spijsvertering een enorme boost.

2. Maak alvast een lekker ontbijtje klaar

Een ontbijtje dat je zo uit de koelkast pakt en meteen kunt eten, is natuurlijk ideaal. Maak de avond van tevoren een gezond bakje met havermout, melk, fruit, noten en honing. Laat dit een nachtje in de koelkast staan en je ontbijt staat de volgende morgen al klaar! Extra tip: maak dan ook alvast je lunch. Leg alles wat je op je broodje wilt in een bakje. Dan maak je dat op je werk lekker klaar en heb je weer wat minuutjes van je kostbare morgen bespaard.

3. Doe de gordijnen open

Begin je dag gelijk stralend door de gordijnen open te doen als je wekker gaat. Wakker worden in het donker is nou eenmaal niet fijn. Je bent dan ook sneller geneigd nog even te blijven liggen. Doe je gordijnen daarom lekker open en geniet van wat daglicht.

4. Leg niet één, maar drie outfits klaar

Veel mensen vinden het fijn om hun outfit alvast in de avond klaar te leggen. Dit is natuurlijk handig, maar je kunt je mood voor de volgende dag nog niet bepalen. Kies daarom niet één, maar meerdere outfits. Zo heb je altijd genoeg om uit te kiezen en zit er altijd iets bij wat bij je huidige stemming past.

Wil je de dag liever gelijk sportief beginnen? Lees hier hoe je je bed wel uit wil komen voor een goede work-out.

Bron: Pure Wow
Beeld: Shutterstock