3x oefeningen om lekker rustig te worden

Deze oefeningen kosten maar een paar minuten en helpen je hoofd snel leeg te maken.

3x lekker rustig worden

1.Wees dankbaar

Leer te kijken naar wat je wél hebt en niet naar wat je niet hebt. Het kan zijn dat jou leven er nu minder rooskleurig uitziet dan dat je zou willen. Toch zijn er genoeg dingen om wel dankbaar voor te zijn. Mocht je dat lastig vinden, wees dan dankbaar voor het simpele feit dat je leeft. Je kunt dingen ervaren. Misschien kun je dankbaar zijn voor de zon die steeds vaker begint te schijnen.

2. Adem in, adem uit

Bewust ademen helpt om je hoofd leeg te maken. Ervaar je stress en vliegt die volle agenda je aan, ga dan bewust naar je ademhaling. Adem tien keer rustig in en uit, en houd je aandacht bij je ademhaling. Laat de stress met elke uitademhaling van je af glijden. Deze oefening kun je overal doen, zelfs terwijl je met je inkopen in de rij staat bij de supermarkt.

3.Child of mine

Een fijne en gemakkelijk uit te voeren yogahouding is de Kindhouding (Balasana). Kom op handen en knieën. Zorg er hierbij voor dat de polsen recht onder de schouders staan en de knieën recht onder de heupen. Op een uitademing breng je het zitvlak richting je hielen. Leg je buik en borst op je bovenbenen. Breng je voorhoofd richting de grond. Laat je armen naast je of voor je op de grond rusten. De Kindhouding is ontspannend en ook fijn om te doen als je last hebt van een opgeblazen buik.

Deel artikel

Nu in de winkel

Shop de cadeautjes!