Zo word je nog gelukkiger. 5 tips!

Geluk vind je op de meest onverwachte momenten: de zon op je gezicht, je eerste kopje koffie in de ochtend, een vrijdagmiddagborrel met je vrienden. Natuurlijk verschilt het per persoon wat je gelukkig maakt. Echt geluk voelt aan als rust en stabiliteit, maar wat geluk voor jou betekent kun alleen jijzelf bepalen. Hoe start je met jouw zoektocht naar geluk? Het blijkt helemaal niet zo moeilijk als het lijkt. Hieronder lees je 5 wetenschappelijk bewezen manieren om gelukkiger te worden.

1. Slaap jezelf gelukkig

Slaap is zo belangrijk! Als je slaapt laad je jezelf weer helemaal op. Dit is erg belangrijk om negatieve invloeden tegen te gaan. Je cognitieve vermogen, concentratie, productiviteit en algemene prestatie gaan door genoeg slaap er dus op vooruit. Wist je zelfs dat slaaptekort dezelfde negatieve invloed kan hebben op de hersenen als het onder invloed zijn van alcohol. Daarnaast is er aangetoond dat voldoende slaap het probleemoplossende vermogen en het geheugen verbetert bij zowel kinderen als volwassenen.  Je geluk wordt kortom verrijkt wanneer je een goede nachtrust pakt.

2. Wees positief

Positief zijn straalt geluk uit. Wanneer je je dagelijkse taken positief benadert zullen deze een stuk leuker zijn. Het positief benaderen zal zorgen voor enthousiasme en dit zal worden erkent door jouw omgeving. Positief zijn zal dus helpen om andere ook gelukkiger te maken.

3. Investeer in je vriendschap

Volgens de studie van Harvard rond Adult Development hebben alle mensen die gelukkig zijn één erg opvallende factor gemeen: persoonlijke relaties. Het regelmatig doorbrengen met anderen en het hebben van langdurige relaties zijn dus erg belangrijk om je op de lange termijn gelukkig te voelen. Daarnaast is lief zijn voor anderen nog een factor die jou gelukkiger maakt.

4. Sporten maakt gelukkig

Volgens een recente studie van het Black Dog Institute in Australië is zo weinig als 1 á 2 keer sporten per week al genoeg om een hele reeks fysieke en mentale voordelen met zich mee te brengen.  Na een lange vermoeide dag toch ja zeggen op sporten zorgt ervoor dat je je gelukkiger gaat voelen, sporten zorgt er namelijk voor dat je je energiek en voldaan voelt.

5. Frisse lucht

Je herkent het vast wel, na een lange dag binnen is de eerste hap frisse lucht verrukkelijk. Elke dag een wandeling in de natuur zorgt ervoor dat positieve gedachten worden bevorderd. Frisse lucht is daarnaast makkelijk bereikbaar en zorgt voor meer energie en een betere concentratie.

Deel artikel

Nu in de winkel

Shop de cadeautjes!