Deze met prijzen overladen feel-good musical komt naar Nederland!

De musical Kinky Boots komt naar Nederland! Een met prijzen overladen feel-good musical over nieuwe kansen en jezelf kunnen zijn, met swingende choreografieën en muziek van de bekende wereldster Cyndi Lauper. Een verhaal met een boodschap, verpakt in een swingend jasje!

Kinky Boots: het verhaal

In deze hilarische, brutale en ontroerende musical erft Charlie de slechtlopende schoenenfabriek van zijn vader. Dan komt Simon op zijn pad. De als bokser opgevoede Simon gaat het liefst door het leven als de flamboyante drag queen Lola. Om de fabriek te redden storten Charlie en ‘Lola’ zich op de markt van kinky laarzen voor dames die eigenlijk geen dames zijn. Dan is er ook nog Lauren, een fabrieksmedewerker die stiekem een oogje heeft op Charlie. Een simpel verhaal met een niet zo simpele uitkomst.

Bekende titel en ijzersterke cast

Producent De Graaf & Cornelissen maakte al eerder bekend dat zij Kinky Boots naar Nederland zouden halen. Na grote titels als A Chorus Line, My Fair Lady, Evita en volgend jaar Titanic, zien we dat deze producent alsmaar groeiende is! Dat is fijn voor de theaterwereld, want De Graaf & Cornelissen wil bekende titels blijven produceren die nog niet in Nederland te zien zijn geweest. Dit jaar is dat dus Kinky Boots.

Jonathan Demoor (Soldaat van Oranje) als Charlie, Naidjim Severina (The Lion King) als Simon/Lola en Vajèn van den Bosch (On Your Feet) als Lauren krijgen de eer om de hoofdrollen te vertolken in Kinky Boots. Dat doen ze natuurlijk niet alleen, zij hebben een ijzersterke cast om zich heen staan. Met een cast van 26 leden, is dit de grootste cast waar De Graaf & Cornelissen ooit mee heeft gewerkt!

Kinky Boots de Musical komt naar Nederland

Vajèn van den Bosch als de komische Lauren

Vajèn kun je ons wat meer vertellen over jouw rol in Kinky Boots?

Ik ga Lauren spelen in Kinky Boots en Lauren is één van de fabrieksarbeiders dus ze werkt in de schoenenfabriek. Wat heel leuk is, is dat ik een komische rol mag gaan spelen. Zij is een beetje de komische noot van de voorstelling en ze heeft ook wel een oogje op Charlie, degene die de fabriek runt. Daar zit trouwens ook een heel leuk nummer aan vast, met een fantastisch leuke tekst. Ik heb daar dus heel veel zin in!’

Waarom moeten mensen naar deze voorstelling komen?

Ik heb de voorstelling al gezien in Hamburg. Toen ik daar zat, werd ik er echt heel blij van! Het is een swingende voorstelling en het heeft prachtige muziek. Daarnaast is het ook echt even iets nieuws en wat ik heel mooi vind is dat het een hart heeft. Het publiek gaat naar huis met een boodschap: je moet zijn wie je wil zijn en je moet zijn wie je bent!’

Vajèn staat zeker te springen om te starten met deze bijzondere rol in deze swingende musical. Trek net als Vajèn je Kinky Boots aan en kom vanaf november dit jaar naar deze voorstelling kijken! Op 11 november is de première en daarna zal Kinky Boots gaan touren langs verschillende theaters in Nederland.

Recensie geschreven door Quintie

‘Mijn naam is Quintie en ik woon in Nijmegen. Naast mijn studie Communicatie- en Informatiewetenschappen, schrijf ik regelmatig recensies over musicals. De passie die ik vind in het musicalvak en het schrijven daarover, maakt mij ontzettend gelukkig! Ik hoop dat ik mijn enthousiasme over musical, maar ook over film met jullie kan delen.’

Deel artikel

Nu in de winkel

Shop de cadeautjes!